Smart

Audi R8 V10

Strona poświęcona samochodom marki Audi z serii r8 v10

Aktualności

Aktualności

 

Audi R8 – samochód sportowy produkowany przez niemiecki koncern Volkswagen AG pod marką Audi od 2006 roku.

Model wytwarzany jest przez spółkę-córkę koncernu, firmę quattro GmbH, specjalizującą się w budowie samochodów wyczynowych oraz sportowych wersji (RS) modeli seryjnych Audi.

 

Wersja produkcyjna pojazdu zaprojektowana została przez Waltera de'Silvę. Od połowy 2007 roku pojazd dostępny jest z silnikiem V8 FSI o pojemności 4.2 l i mocy 420 KM, a od 2009 roku z silnikiem V10 FSI o pojemności 5.2 l i mocy 525 KM. Silniki umieszczone są centralnie, a widoczne są dzięki oszklonej pokrywie opcjonalnie podświetlanej diodami LED. Karoseria samochodu w całości wykonana jest z aluminium, w myśl założeń koncepcji ASF (Audi Space Frame). W roku 2008, R8 jako pierwszy seryjny samochód na świecie zostało wyposażone w pełni diodowe reflektory przednie, a w roku 2012 dodano mu kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.

Auto pomimo sportowego charakteru zostało przystosowane (podobnie jak Porsche 911) do codziennego użytkowania poprzez obniżenie hałasu i zwiększenie komfortu kierowcy. W modelu z silnikiem V10 zastosowany został amortyzator magnetyczny. Możliwa jest zmiana charakteru pracy zawieszenia poprzez regulację zmiany lepkości cieczy magnetoreologicznej polem magnetycznym. Wnętrze pojazdu wykonane zostało ze skóry, aluminium oraz włókna węglowego.

PRODUKCJA

  Audi R8 V8 Audi R8 V10 Audi R8 V10 GT
Lata produkcji od 2006 od 2008 od 2010
Typ silnika Audi FSI V8 32V Audi FSI V10 40V
Silnik V8 (8-cylindrowy) 45.0° DOHC 32V (4 zawory na cylinder), czterosuwowy, umieszczony centralnie V10 (10-cylindrowy) 72.0° DOHC 40V (4 zawory na cylinder), czterosuwowy, umieszczony centralnie
Pojemność skokowa 4163 cm³ 5204 cm³
Napęd Quattro
Moc maksymalna przy 1/min 309 kW (420 KM) @ 7800 1/min
316 kW (430 KM) @ 7900 1/min (2010)
386 kW (525 KM) @ 8000 1/min 412 kW (560 KM) @ 8000 1/min
Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy 1/min (430 Nm) @ 4500-6000 1/min (530 Nm) @ 6500 1/min (540 Nm) @ 6500 1/min
Stopień sprężania 12,5:1
Układ zaworów DOHC, łańcuch, 4 zawory na cylinder, podwójny wałek rozrządu
0-100 km/h 4.6 s
4.8 s (Spyder)
3.8 s
4.5 s (Spyder)
3.6 s
Prędkość maksymalna 301 km/h
300 km/h (Spyder)
316 km/h 320 km/h

Wersje pojazdu

  • Coupé R8 4.2 FSI quattro
  • R8 Spyder 4.2 FSI quattro
  • Coupé R8 5.2 FSI quattro
  • R8 Spyder 5.2 FSI quattro
  • R8 V12 TDI concept
  • R8 TDI Le Mans
  • R8 LMS
  • R8 e-tron concept
  • R8 e-tron prototyp
  • R8 LMS Evolution
  • R8 GT
  • R8 'NF'
  • R8 GT Spyder
  • R8 V8 Limited Edition
  • Grand-Am R8
  • R8 Limited Edition
  • R8 LMS ultra
  • R8 Exclusive Editions
  • R8 China Edition
  • R8 tuning
  • R8 Plus
  • Sport
  • R8 Competition
  • Audi R8 w limitowanej wersji Audi Sport

    Audi przygotowało nie lada gratkę dla fanów modelu R8. Do całej palety różnego rodzaju odmian i wersji dołączyła limitowana do 44 egzemplarzy seria Audi Sport.

     Audi R8 V10 Plus Audi Sport

    Audi Sport opracowało wyjątkową wersję Audi R8 V10 Plus. Całość nawiązuje do – nomen omen – sportowego dziedzictwa marki i wyścigowych modeli, które biorą udział w wielu seriach na całym świecie.

    Jak wspomnieliśmy wyżej, inżynierowie Audi Sport opracują łącznie zaledwie 44 egzemplarze wyjątkowego samochodu. W tym 5 sztuk trafi do Wielkiej Brytanii, z kierownicą po lewej stronie, a pozostałe 39 aut na pozostałe rynki.

  • NEWS
  • Gosia Rdest w Audi R8 LMS GT4 wygrywa na torze Nürburgring

    Polska zawodniczka Gosia Rdest jadąca w barwach zespołu Phoenix Racing za kierownicą Audi R8 LMS GT4, wygrała rozegrany w niedzielę wyścig na torze Nürburgring. Polka startowała tam gościnnie, w ramach serii GT4 Central European Cup.

  • Audi R8 przeszło face lifting, który ma podtrzymać wysoką sprzedaż modelu. Co nowego we flagowym sportowym modelu marki?

    Audi zaprezentowało właśnie odświeżone modele R8 w wersji Coupe i Spyder. Face lifting objął zarówno wygląd samochodu, jak i to, co najważniejsze – silnik. Istotne w tym wszystkim jest również to, że producent pozostawił wolnossące V10, nie rezygnując z niego na rzecz mniejszego V6 turbo.

    Audi r8 po face liftingu ma bardziej wyrazisty i agresywny wygląd. Mocne, kanciaste przetłoczenia współgrają z szerszym grillem i przeprojektowanym zderzakiem. Między maską a grillem pojawiły się dodatkowe otwory, przywołujące pamięć o kultowym Audi Ur-Quattro.

Login Form